Kamis, 19 November 2015

Sembelit Remedy Home Tips untuk Dapatkan Orang Buangan Out - Mudah dan sering

Sembelit Remedy Home Tips untuk Dapatkan Orang Buangan Out - Mudah dan sering

Jika najis anda adalah sukar untuk lulus, jika usus anda dipadatkan dan anda mendapati kesukaran untuk membuang najis anda maka cukup yakin anda sedang menghidap sembelit. Walaupun tidak mengancam, tidak mengambil keadaan ini untuk diberikan; anda perlu bertindak dan melaksanakan remedi sembelit dengan seberapa segera yang mungkin. Jangan biarkan keadaan berterusan dan menjadi kronik. Anda tidak perlu berjumpa dengan doktor anda untuk perundingan; anda boleh menjadi doktor anda sendiri dan merawat diri sendiri! Lebih awal untuk memulakan sembelit ubat rumah, lebih sihat ia akan menjadi untuk anda. Anda akan mendapati ini sangat mudah untuk dilakukan - hanya menyimpan diet serat yang tinggi, mempunyai air yang cukup dan senaman.

Diet serat yang tinggi adalah rawatan diri yang pertama yang boleh anda lakukan untuk sembelit anda. Bagaimanakah serat mengurangkan masalah anda? Serat makanan yang kaya akan dihantar melalui sistem pencernaan ke usus kecil, nutrien yang digunakan oleh badan manakala bahagian dicerna menjadi sisa. Serat menambah pukal kepada najis dan dengan air yang mencukupi najis adalah lembut dan dihapuskan melalui dubur. Oleh kerana peranan ini serat, ia menjadi langkah pencegahan terhadap sembelit. Jadi - anda perlu makan banyak serat makanan yang kaya, pada masa yang sama mengelakkan lemak dan makanan yang diproses. Makanan yang kaya dengan serat buah-buahan, sayur-sayuran dan bijirin yang belum diproses. Sentiasa ingat bahawa serat menggalakkan penghadaman yang sihat dan kekerapan membuang air besar.

Makanan dengan serat tidak akan memadai untuk ubat rumah sembelit anda. Cecair adalah langkah rawatan anda yang akan datang. Ingatlah bahawa terlalu banyak makanan tanpa air akan menyebabkan kembung dan kembung perut anda. Minum sekurang-kurangnya 8 gelas air setiap hari. Buah-buahan dan sayur-sayuran adalah cecair yang sihat dan berkhasiat. Seperti yang anda merawat sembelit anda dengan bekalan yang mencukupi air, mengelakkan minuman yang merangsang sembelit. Jadi mengelakkan soda berkarbonat, minuman alkohol, kopi dan teh. Jus yang terbaik diambil pada waktu pagi. Termasuk segelas jus buah-buahan segar dalam sarapan anda.

Senaman adalah sembelit ubat rumah anda yang seterusnya. Elakkan gaya hidup yang tidak aktif. Anda perlu bergerak dan yang terbaik bermakna untuk menolak najis ke arah jalan keluar adalah untuk menggerakkan badan anda. Latihan tidak perlu sengit. Tiada had untuk jenis mereka senaman yang anda ambil. Adakah kerja-kerja rumah, bersih, melompat atau hanya berjalan-jalan. Jangan hanya duduk di sofa dan menonton televisyen menjangkakan masalah anda pergi. Perkara yang lebih baik untuk dilakukan adalah melakukan regangan sambil menonton televisyen. Bunyi rasional?

Jika walaupun agama melakukan rawatan rumah tiga sembelit anda masih mempunyai masalah dengan sembelit, sudah tiba masanya untuk beralih daripada ubat rumah untuk campur tangan perubatan. Pergi ke doktor anda dan mengetahui jika terdapat punca lain sembelit anda. Untuk satu, terdapat ubat-ubatan dan ubat-ubatan yang boleh menyebabkan sembelit. Sebanyak mungkin, anda perlu menahan diri daripada penggunaan julap. Anda tidak mahu bergantung kepada tabiat membentuk ini usus enhancers pergerakan. Begitu juga penggunaan supositori penyelesaian yang baik.

Ubat sembelit rumah mudah dan biasanya berkesan. Ikuti tips ini dan memohon mereka dalam pertempuran harian anda dengan sembelit. Anda tidak akan kehilangan apa - segala-galanya akan berubah memihak kepada anda. Anda bukan sahaja akan mencegah sembelit, anda juga akan menggalakkan kehidupan yang sihat.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar