Kamis, 19 November 2015

Banyak Kelebihan Arang Herba

Banyak Kelebihan Arang Herba

Arang herba mempunyai pelbagai kegunaan. Cara terbaik untuk membeli arang adalah dalam bentuk kapsul. Dengan cara itu, anda boleh memecahkan seberapa banyak kapsul yang anda perlukan untuk untuk apa yang anda lakukan, atau hanya menelan kapsul.

Arang mempunyai sejarah yang digunakan di hospital ER ini di seluruh negara adalah sifat-sifat menyerap. Orang yang telah menelan racun tertentu, atau telah menggunakan terlebih pada pil boleh diberi buburan arang diaktifkan untuk menyerap apa sahaja toksin berada di dalam perut yang pesakit.

Di rumah, kita boleh menggunakan arang untuk sebarang malady perut: pedih ulu hati, senak, muntah-muntah, perut masam, walaupun cirit-birit. Ia merupakan satu cara semulajadi untuk membantu keseimbangan perut anda sendiri tanpa perlu mengambil ubat-ubatan.

Satu juga boleh menggunakan arang herba dicampur dengan tepung jagung untuk digunakan sebagai bedak bayi apabila menukar bayi. Ini bukan sahaja menghalang ruam lampin, tetapi ia menyembuhkan ruam yang sedia ada agak cepat tanpa menggunakan krim kemas atau salap. Dan sekali lagi, itu semua semula jadi.

Satu lagi kegunaan untuk arang adalah pada pembalut plastik untuk menenangkan scrapes, sengatan lebah, gigitan serangga dan sebagainya. Hanya ambil pembalut yang saiz yang anda perlukan untuk meliputi kawasan yang terjejas. Letakkan sedikit hak air pada pad balutan, dan meletakkan beberapa arang dari kapsul di pihak tipis basah balutan. Kemudian, memohon pembalut untuk kawasan yang terjejas. Ia boleh tinggal di selama semalaman, tetapi tidak pernah menggunakannya semula. Anda tidak mahu untuk menggunakan arang jika anda mempunyai pemotongan terbuka atau luka; ia kekal boleh menggelapkan kawasan itu.

Untuk tuam arang, untuk kawasan-kawasan yang lebih besar, ia adalah cukup banyak konsep yang sama. Campuran arang herba dari kapsul dengan air untuk mendapatkan pes. Tidak terlalu bersup dan tidak terlalu kering atau anda akan mempunyai keadaan huru-hara besar. Letakkan campuran ini pada pad kasa yang besar dan meliputi kawasan yang cedera. Jangan gunakan ini jika luka adalah pendarahan banyak, atau jika ia adalah kecederaan yang lebih serius. Tuam ini adalah untuk merawat luka bakar yang ringan, menyengat lebah, luka, scrapes, dan sebagainya. Tutup kasa dengan bungkus plastik dan kemudian kain atau pembalut ace.

Anda juga boleh menggunakan tuam arang untuk merah jambu mata, sakit telinga dan sakit otot dan sakit. Arang berfungsi untuk abses juga, tetapi jika ada apa-apa soalan jangkitan, sila dapatkan rawatan perubatan. Jangan sekali-kali cuba untuk merawat luka serius di rumah. Arang yang besar untuk banyak perkara, tetapi tidak bereksperimen apabila sesuatu yang serius.

Anda boleh membeli arang herba dan banyak ubat-ubat herba semula jadi yang lain di kebanyakan kedai makanan kesihatan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar