Kamis, 19 November 2015

Cleanse Hati - Bagaimana untuk Mempunyai hati yang sihat Fungsi Way Mudah

Cleanse Hati - Bagaimana untuk Mempunyai hati yang sihat Fungsi Way Mudah

Hati adalah organ utama untuk detoksifikasi. Jika toksin dibenarkan terkumpul di dalam badan, kita mungkin mengalami keletihan, nafas berbau, berat badan, selulit, sakit kepala, usus bocor, jerawat dan kekurangan umum tenaga dan kesejahteraan. Teruskan membaca untuk cara-cara mudah tetapi super berkesan untuk meningkatkan fungsi hati anda dan mengambil langkah besar ke arah kesihatan yang baik dan kesejahteraan.

Tips kesihatan berikut akan membantu mengoptimumkan fungsi hati anda yang seterusnya akan membersihkan badan anda daripada toksin.

ELAKKAN MAKANAN DIPROSES DAN TAMBAHAN BUATAN

Pemanis, pengawet, pewarna makanan tiruan dan perasa menyediakan nilai pemakanan sifar dan lebih teruk lagi, mereka boleh menjadi toksik kepada badan kita. Lembaga Piawaian Makanan di UK berkaitan penggunaan pewarna makanan tiruan untuk masalah tingkah laku kanak-kanak termasuk tantrums sabar, hiperaktif, alahan dan rentang kepekatan pendek. Makan makanan semula jadi yang anda sediakan sendiri tanpa apa-apa tambahan untuk hati yang lebih sihat.

SKIP ALKOHOL THE

Alkohol boleh menyebabkan tekanan ke atas hati dan boleh menggalakkan ketoksikan. Minum alkohol yang berlebihan, walaupun anda mungkin merasa sempurna dalam kawalan minuman anda dan tidak merasa apa-apa kesan sampingan, boleh menyebabkan tiga jenis penyakit hati: sirosis, hati berlemak dan hepatitis beralkohol.

Mempunyai KAYA DALAM DIET BUAH DAN SAYURAN SEGAR

Buah-buahan dan sayur-sayuran mengandungi pelbagai nutrien dan vitamin seperti vitamin C dan beta-karotena yang boleh menyokong fungsi hati

Minum banyak air

Air mencairkan toksin dan boleh flush mereka keluar dari badan anda dengan lebih cepat.

MAKAN BANYAK FIBER

Serat dalam diet anda membantu untuk mengelakkan sembelit. Jika anda sembelit, terdapat peluang lebih toksin tinggal dalam badan anda dan diserap melalui dinding usus besar anda.

Kurangkan pengambilan daging berlemak

Hati anda perlu bekerja amat sukar untuk memecahkan daging berlemak seperti daging lembu, itik dan kambing dan minyak sayuran sama hidrogenasi yang mungkin dijumpai dalam marjerin dan banyak pastri diproses, kek, roti dan makanan lain yang cepat.

GO ON A FLUSH HATI

Siram hati adalah pada dasarnya satu cara semula jadi dan di rumah untuk memberi hati anda membersihkan menyeluruh. Terdapat banyak resipi yang berbeza dan kaedah untuk diet membersihkan hati. Semak dengan doktor anda terlebih dahulu sebelum memulakan siram seolah-olah anda mempunyai syarat-syarat yang sedia ada seperti batu karang, siram hati boleh memburukkan lagi masalah tersebut. Resipi asas adalah hampir selalu campuran jus epal, garam Epsom, minyak zaitun dan memuat limau gedang atau lemon. Saya pergi membersihkan hati di spa kesihatan di Thailand di mana mereka menambah memukul saksama cili merah untuk campuran. Siram hati biasa mungkin bertahan 4-5 hari dan melibatkan minum campuran ini sehingga 4 kali sehari semasa makan makanan yang ringan buah-buahan mentah dan sayur-sayuran. Adalah lebih baik untuk mengambil cuti kerja apabila melakukan ini, cirit-birit adalah pasti.

Merawat dengan baik hati anda dan anda merawat badan anda dengan baik. A hati yang sihat akan memproses toksin supaya mereka akan meninggalkan badan anda tanpa menyebabkan kemudaratan.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar